Η Τέχνη συναντά τη Γεωλογία, στο Πανεπιστήμιο Πατρών

5EPALΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ, ΝΕΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 19/3/2022 στο Πανεπιστήμιο Πατρών, διαδραστικό επιμορφωτικό πρόγραμμα από τον Αναπληρωτή Καθηγητή του Τμήματος Γεωλογίας Ιωάννη Ηλιόπουλο με συμμετοχή ομάδας ενήλικων μαθητών/τριών του 5ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Πάτρας.

Οι μαθητές/τριες συνοδευόμενοι από την εκπαιδευτικό Κωνσταντίνα Πατσιαλού (ΠΕ89.01), υπεύθυνη του project «Μετα-λιθογραφίες: Από τη γραφή στην πέτρα έως την πέτρα στη γραφή», και τον Διευθυντή του σχολείου Βασίλειο Μιχαλόπουλο (ΠΕ86), παρακολούθησαν το πρόγραμμα στο πλαίσιο του Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης “Τα πετρώματα στην καθημερινή ζωή και ο ρόλος τους στη βιώσιμη ανάπτυξη”, που συνδιοργανώνουν τα Γραφεία Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ.Δ.Ε και Δ.Π.Ε Αχαΐας, το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας (Μ.Ε.Τ.) Πανεπιστημίου Πατρών, το Τμήμα Γεωλογίας Πανεπιστημίου Πατρών και το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΕΠΕΑ) Κλειτορίας- Ακράτας.

Σκοπός της παραπάνω δράσης ήταν η ανάδειξη της ιδιαίτερης αξίας των γεωλογικών φυσικών πόρων αλλά και του τρόπου με τον οποίο επηρεάζουν την κοινωνία, την οικονομία, τον πολιτισμό και το περιβάλλον στην κατεύθυνση της αειφορίας. Ειδικότεροι στόχοι, μεταξύ άλλων, ήταν οι μαθητές/τριες να αποκτήσουν βασικές γνώσεις για τα είδη των ορυκτών και των πετρωμάτων και να κατανοήσουν τη γεωλογική εξέλιξη της περιοχής τους μέσα στο χρόνο, να διερευνήσουν το ρόλο των φυσικών γεωλογικών πόρων στη βιομηχανία, το εμπόριο και εν τέλει στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής μας, να συνδέσουν τα πετρώματα με μύθους και δοξασίες, ως στοιχείων της λαϊκής μας παράδοσης και πολιτισμού, να συνειδητοποιήσουν τους κινδύνους που απειλούν την γεωποικιλότητα και να προτείνουν τρόπους προστασίας μέσω πρωτοβουλιών και συνεργατικών δράσεων.

Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν ενεργά στην παραπάνω δράση και ενθουσιάστηκαν ιδιαίτερα καθώς κατανόησαν πως η επιστήμη της Γεωλογίας συνδέεται άμεσα με την Τέχνη και τον Πολιτισμό. Μέσω αυτής της συμμετοχής και της υλοποίησης του project «Μετα-λιθογραφίες», οι μαθητές/τριες δεν αντιλαμβάνονται μόνο τις ιδιαιτερότητες του πρωτογενούς υλικού που καθιστά κάθε έργο τέχνης μοναδικό. Αλλά καλούνται να αποτυπώσουν την ιδέα του έργου με την τεχνική της λιθογραφίας με αλουμινόχαρτο και κατόπιν να το ψηφιοποιήσουν, γνωρίζοντας και αξιοποιώντας ουσιαστικά “πλάκες εκτύπωσης” που συνδέονται με ορυκτά, προκειμένου να εκφραστούν και οι ίδιοι/ίδιες καλλιτεχνικά.

Στο τέλος της εκδήλωσης διαβεβαιώθηκε η συνέχεια και ενίσχυση τέτοιου είδους συνεργασιών μεταξύ των φορέων και ο περαιτέρω σχεδιασμός επιμορφωτικών δράσεων που εκλαϊκεύουν τις φυσικές επιστήμες και τις καταστούν προσηνείς σε ένα ευρύ και διαφοροποιημένο κοινό.

[Αναδημοσίευση από το Δελτίο Τύπου].

Η Τέχνη συναντά τη Γεωλογία, για να ανακαλύψει τελικά, όπως πολύ ωραία παρατήρησε μία μαθήτρια στο τέλος της επίσκεψης, ότι ο μεγαλύτερος καλλιτέχνης είναι η Φύση!