Αφίσες για τις εκδηλώσεις με θέμα “ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΒΙΑΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ”

5EPALΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ, ΝΕΑ

Οι μαθητές/τριες της Γ΄ Τάξης, Ειδικότητας Γραφικών Τεχνών του Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών, του 5ου εσπερινού ΕΠΑΛ Πάτρας δημιούργησαν αφίσες για τις εκδηλώσεις με θέμα “ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΒΙΑΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ – Μέθοδοι πρόληψης και αντιμετώπισης – συνεργασία εκπαιδευτικών και γονέων”, που διοργανώνονται από το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας.

Στο πλαίσιο των μαθημάτων “Γραφιστικές Εφαρμογές’’ και ‘’Ψηφιακή Σχεδίαση Εντύπων’’, οι μαθητές/τριες εργάστηκαν σε δύο ομάδες, δημιούργησαν προσχέδια τα οποία επεξεργάστηκαν μέσω σχεδιαστικών προγραμμάτων στον Η/Υ, και απέδωσαν με πολύ εύστοχο τρόπο τις ιδέες τους, συνοψίζοντας στις αφίσες έννοιες όπως σχολική βία και εκφοβισμός, θύτης και θύμα, ρητορική μίσους κ.λπ.
Επιπλέον, δημιούργησαν και το πολύ έξυπνο λογοπαίγνιο-slogan BULLDON’T (από τις λέξεις Bullying και Don’t).

Κατά την έναρξη της διαδικασίας δόθηκαν στους μαθητές/τριες σαφείς οδηγίες (εκφώνηση άσκησης σε έντυπη μορφή) με λέξεις κλειδιά για την έρευνα που έπρεπε να ακολουθήσουν γύρω από το θέμα της ενδοσχολικής βίας, εικόνες για να αντλήσουν έμπνευση και τα ψηφιακά έντυπα του ΙΕΠ για τον σχολικό εκφοβισμό (http://www.prosvasimo.iep.edu.gr/el/koinwnikes-istories-scholikos-ekfovismos), αλλά και συνοδευτικό ψηφιακό υλικό με το λογότυπο του ΠΕΚΕΣ.

Μέσω της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, οι μαθητές/τριες κάθε ομάδας αντάλλαξαν τις δικές τους ιδέες για το κεντρικό μήνυμα της αφίσας τους (Λεκτικό /Κείμενο), αλλά και την ιδέα σχεδιασμού του εικαστικού στοιχείου που θα το συνοδεύει (Εικόνα). Στη συνέχεια επέλεξαν τα υλικά και τα ψηφιακά μέσα που θα αξιοποιήσουν και σχεδίασαν το εικαστικό στοιχείο στην αφίσα τους. Ακολούθησε η επιλογή γραμματοσειρών που θα χρησιμοποιήσουν ή που θα σχεδιάσουν.

Καθ’ ολη τη διάρκεια του project, οι μαθητές/τριες, έδειξαν αμείωτο ενδιαφέρον για όλα τα στάδια της διαδικασίας, πειραματίστηκαν με υλικά και τεχνικές, και ενθουσιάστηκαν με το τελικό αποτέλεσμα.

Μαθητές/τριες:
Ομάδα Α: Αθανασόπουλος Νικόλαος, Καλαρύτη Βασιλική, Τυροκόμου Μαρία, Χρονόπουλος Χρήστος
Ομάδα Β: Γαλάνη Παρασκευή, Διαμαντοπούλου Μαρία, Πανόπουλος Νικόλαος, Σταυροπούλου Παρασκευή
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός:
Παπαρροδοπούλου Φωτεινή, ΠΕ89.01 Καλλιτεχνικών Σπουδών


Την Τετάρτη 21.12.2022, κατά τη διάρκεια του Εργαστηρίου που διοργάνωσε το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας με θέμα «Διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς μαθητών στο σχολείο – Μια Οικοσυστημική προσέγγιση» (στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα «Φαινόμενα Βίας στη Σχολική Κοινότητα»), οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις αφίσες τους και να περιγράψουν την εμπειρία της σχεδιαστικής διαδικασίας.