Διάκριση του Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών του 5ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Πάτρας στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Δημιουργίας Αφίσας με θέμα «Η άσκηση είναι φάρμακο»

5EPALΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ, ΝΕΑ

Μία σημαντική διάκριση για τον Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών του 5ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Πάτρας!!! Δύο μαθήτριες από την ειδικότητα Γραφικών Τεχνών, κατάφεραν να διακριθούν στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Δημιουργίας Αφίσας με θέμα «Η άσκηση είναι φάρμακο», που διοργάνωσε το Ελληνικό Εθνικό Κέντρο «Η Άσκηση είναι Φάρμακο-Ελλάς».

Το Εθνικό Κέντρο «Η Άσκηση είναι Φάρμακο-Ελλάς» είναι στέλεχος του διεθνούς δικτύου με την επωνυμία «Exercise is Medicine-Global» το οποίο συστάθηκε από τον μεγαλύτερο παγκοσμίως μη κερδοσκοπικό οργανισμό Αθλητικής Επιστήμης και Αθλητιατρικής (American College of Sports Medicine) και την Αμερικάνικη Ιατρική Εταιρεία (American Medical Association), με στόχο την προώθηση της σωματικής άσκησης στο γενικό πληθυσμό και η ενσωμάτωσής της στα εθνικά συστήματα υγείας των χωρών/μελών.

Μαθητές-τριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλήθηκαν να εμπνευστούν από τα οφέλη της άσκησης στην υγεία (σωματική, ψυχική, πνευματική) και να δημιουργήσουν αφίσα με σκοπό την ευαισθητοποίηση των συνομηλίκων τους και την προτροπή τους προς τη συστηματική σωματική δραστηριότητα.

Συνολικά, υποβλήθηκαν 175 έργα (ζωγραφικά και ψηφιακά) από 69 συνολικά Γυμνάσια και Λύκεια, εκ των οποίων τα 30 εκτός Αττικής.

Η ειδικότητα Γραφικών Τεχνών του 5ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Πάτρας συμμετείχε με πέντε (5) δημιουργίες, γεμάτες έμπνευση, πρωτοτυπία και δυνατά μηνύματα, με στόχο την κινητοποίηση των μαθητών-τριών να αντιληφθούν τις ευεργετικές ιδιότητες της άσκησης.

Δύο από τις συμμετοχές του σχολείου μας βρέθηκαν στη λίστα των διακριθέντων:

Τιμητική διάκριση απονεμήθηκε στα έργα:

1. «Η δράση είναι ζωή» της μαθήτριας Πετσάλη Ανδρονίκης και

2. «Ασκούμαι για να ζω» της μαθήτριας Καρνάρη Αθηνάς.

Οι συμμετοχές που διακρίθηκαν:

  • παρουσιάστηκαν στην άψογη απονομή βραβείων που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά τη Δευτέρα, 10 Μαΐου 2021, στις 10:00 π.μ., από το Εθνικό Κέντρο «Η Άσκηση είναι Φάρμακο-Ελλάς» και
  • θα αναρτηθούν στον ιστότοπο https://exerciseismedicine.gr/

Οι διακριθείσες συμμετοχές του 5ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Πάτρας

Η δράση είναι ζωή – Πετσάλη Ανδρονίκη:

Γνωρίζοντας της ευεργετικές ιδιότητες της άσκησης στον καρδιακό μυ και κατά συνέπεια σε όλα τα όργανα του σώματος, ένα υγιές καρδιογράφημα είναι ένδειξη καλής σωματικής υγείας. Άρα η άσκηση, η κίνηση, η δράση, η άθληση, είναι φάρμακο για το κυκλοφοριακό σύστημα, και κατ’ επέκταση για την υγεία γενικότερα. Η δράση είναι ζωή, μια καλύτερη ζωή με λιγότερα φάρμακα. Η ιδέα μιας ιατρικής συνταγής [Rx] με νέους που ασκούνται και δραστηριοποιούνται σε συνδυασμό με ένα υγιές καρδιογράφημα, κάνει το έργο ενδιαφέρον και στέλνει ξεκάθαρα και με παραστατικό τρόπο το μήνυμά ότι η δράση είναι ζωή. Η άσκηση είναι φάρμακο“.

Ασκούμαι για να ζω – Καρνάρη Αθηνά:

Η συναισθηματική σύνδεση του ανθρώπου με την άσκηση. Η καρδιά, σαν σημαντικό όργανο του ανθρώπινου σώματος, είναι δυνατή εικόνα για μία αφίσα, και μπορεί να γίνει αφορμή ώστε να σκεφτεί κανείς τα ποικίλα αθλήματα που εμφανίζονται μέσα σ’ αυτήν. Εστίαση στον ποδηλάτη, μιας και η χρήση του ποδηλάτου -εκτός από την άσκηση- μπορεί να είναι και η μετάβαση προς και από τη δουλειά και το σχολείο. Το ποδήλατο είναι ένας εύκολος και προσιτός τρόπος οι μαθητές να πηγαίνουν στο σχολείο, και ταυτόχρονα να ασκούνται“.

Οι άλλες τρεις -επίσης εξαιρετικές- συμμετοχές του σχολείου!

GET OUT… BE ACTIVE – Αποστολοπούλου Αναστασία:

Ο βασικός τίτλος της αφίσας παρακινεί τον θεατή-μαθητή να ΒΓΕΙ από τον εικονικό κόσμο του υπολογιστή, εκεί όπου όλα είναι τεχνητά και απρόσωπα και για κάποιους ίσως και σκοτεινά. Τον οδηγεί ΕΞΩ από το μηχάνημα, στη φύση, εκεί όπου όλα είναι φωτεινά, γεμάτα ζωντάνια, εκεί όπου η ανθρώπινη υπόσταση αποκτά την αληθινή της προσωπικότητα… Επιπλέον το μήνυμα  θέλει να αναγκάσει τον θεατή, να σκεφτεί και να προβληματιστεί: «Μήπως τελικά πρέπει να κάνω κάτι κι εγώ για τον εαυτό μου, για την υγεία μου;». Οι αθλούμενες φιγούρες, τόσο στο κεντρικό θέμα της αφίσας, όσο και μέσα στα γράμματα, καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αθλημάτων, από τα πιο κοινά έως και τα πιο extreme, προτείνοντας κάποιες επιλογές“.

HEADS-UP – Παπαχριστοπούλου Ευγενία:

Ζούμε σε μια εποχή, όπου το κινητό τηλέφωνο έχει καταλήξει ως μια προέκταση του χεριού. Όπου και να κοιτάξει κανείς, το μόνο που θα δει είναι σκυμμένα κεφάλια… Νέοι χωρίς ζωντάνια, απρόσωποι… Όσο αυτή η κατάσταση εξακολουθεί να υφίσταται, χάνεται η ανθρώπινη επαφή και επικοινωνία. Επικρατεί έντονα το συναίσθημα της μοναξιάς και της απομόνωσης, με αποτέλεσμα να μην απολαμβάνουμε τις μικροχαρές της ζωής και γενικότερα οτιδήποτε σηματοδοτεί την ύπαρξή μας.Ειδικότερα στην χώρα μας, η οποία φημίζεται για το άπλετο φως και τις απέραντες φυσικές ομορφιές, είναι αναγκαίο να αδράξουμε την ευκαιρία για καθημερινή σωματική και φυσική άσκηση, μέσα σε ένα ήρεμο φυσικό περιβάλλον, καθώς ανανεώνει τον άνθρωπο και τον εξανθρωπίζει, εκλεπτύνοντας τα συναισθήματά του. Επιπλέον, του παρέχει ψυχική ειρήνη και ευφορία, στοιχεία απαραίτητα για την ολοκλήρωσή του“.

Κανένα φάρμακο δεν αντικαθιστά την άσκηση – Χατζόπουλος Παντελής:

Ο διαγωνισμός είναι μια ευκαιρία να συνειδητοποιήσουμε όλο και περισσότεροι ότι όντως η ΄Άσκηση -εντός η εκτός σπιτιού-λειτουργεί σαν γιατρικό και αντικαθιστά τέλεια, τη συσκευασμένη, βλαπτική συχνά, χημεία. Προϋπόθεση βέβαια να μην γίνεται καταναγκαστικά αλλά ευχάριστα“.


ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ σε όλες τις συμμετοχές, που ανταποκρίθηκαν σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας, και δούλεψαν με αγάπη προς το αντικείμενό τους, για να αναδείξουν τα οφέλη της άσκησης.

Η Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Πατσιαλού Κωνσταντίνα – ΠΕ89.01

Δείτε και το ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΒΡΑΒΕΙΩΝ

καθώς και την ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΡΑΒΕΥΘΕΝΤΩΝ ΕΡΓΩΝ